Aristo Kibritçi Kız Masalını Anlatırsa


 Öğrencilerimiz yine ortak bir masal oluşturdular. Kendilerini gayretlerinden ötürü kutluyoruz. 

KİBRİTÇİ KIZ

1-      Aristo: Selam sana Kibritçi Kız! Mutlu olduğunu görüyorum nasıl olduğunu anlatır mısın?

Kibritçi Kız:  Biraz bekler misin hartırlamaya çalışıyorum?

Aristo: Şimdi mutlu musun Kibritçi Kız?

Kibritçi Kız: Evett,  evett ahh …  Bekleee, şimdi hatırladım! Hazırsan senin sayende olan mutluluk hikayeme  başlayayayım ! (Özkan Halaç)

 2-Ben, çok küçüktüm o zamanlar aklım başımda değildi anlayacağın.

 Hayatta kalmak için ne yapmalıyım diye düşünmekle meşguldüm. Kış yaklaşıyordu,  havalar iyiden iyiye soğumaya başlamıştı. Ben de gün sonunda elim boş  ‘Allah’ım ne yapacağım ben ‘ diye düşünürken yolda kibrit satan bir çocuk gördüm. Ve koşarak yanına gittim ve kibritleri yarım kuruşa alıp bir kuruşa satabileceğimi öğrendim. O an hayatımın en mutlu anıydı çünkü yaşama umudumun külleri birden yeniden alevlenmeye  başladı. (CMFL)

3- O ateşi söndürmekte yeniden yakmakta benim elimdeydi ve her zaman bir umut vardı unutmayın ki rüzgar hiçbir zaman dinmeyecek ve o ateş hiçbir zaman sönmeyecek siz pes etmediğiniz sürece! O gün aklımızı kullandığımız, durup çevremize baktığımız zaman yaşamak için ihtiyacımız olan bilgiye her zaman ulaşabileceğimizi öğrendim.

Ertesi gün kibritleri satmaya başladım. İnsanlar beni gördükçe kibritlerimi satın almaya başladılar hatta bana yemek alanlar bile oldu. Sonraki günler de birbirini böyle devam etti. Sattığım kibritler en azından  ekmek alıp karnımı doyurmama ve ertesi gün çalışmama yetiyordu. Sonra bir gün yine kibritlerimi satarken bir adam yanıma geldi. Orta yaşlı, iyi giyinimli, temiz yüzlü bir adamdı. İlk önce tüm kibritlerimi satın aldı ve bana bu soğukta bu incecik kıyafetlerle burada durmanın beni hasta yapabileceğini söyledi. Sonra adımı sorup evimin nerde olduğunu, kendisinden korkmamın gerekmediğini çünkü bana maddi ve manevi açıdan destek vereceğini söyledi ve devam etti. (ÇBAL)

4-Toplumdaki bazı devlet kurumları tarafından yürütülen bir proje dolayısıyla dışarda kibrit, mendil gibi ürünler satıp para kazanmaya çalışan on sekiz yaş altı çocukların her türlü maddi ve manevi  ihtiyacının karşılanacağını ayrıca verilecek burslar sayesinde okula gönderilip iyi bir eğitim alınmasını sağlayacaklarını belirtti. Bu gibi yerlerin açılmasının toplumdaki düzeni koruyup herkesin eşit hak ve özgürlüklere sahip olmasına  yardımcı olabileceğini; o dönemde toplumda , bazı insanların gereğinden fazla kazanıp bazılarının ise vasatın altındaki yaşamlara sahip olmasını engelleyebilir düşüncesiyle açıldığını, devletin bu gibi düzenlemelerle insanları daha refah bir yaşam düzeyine çıkartmayı hedeflediğini belirtti. (TOKi)

5- Sonra yanımıza devlet görevlisi bir kadın ve adam daha geldi ve bende onlara güvenerek  yaşadığım yeri gösterdim. Kulübeyi  gösterdikten sonra bana burada tek başıma yaşayamayacağımı beni  bu proje dolayısıyla yapılan yurtlara gönderebileceğini orada her türlü ihtiyacımın devlet desteği ile karşılanacağını söyleyip gitmek isteyip istemediğimi sordu. Bende elimdeki her türlü imkanı değerlendirmem gerektiğini düşünüp onlarla gelebileceğimi  söyledim. Ertesi gün beni oraya yerleştirdiler ve orada kalmaya başladım. Benim için yeni bir hayat başlamış oldu.  (Erciş SBL)

5-Ayrıca her hafta beni ilk buraya getiren adam yurda geliyordu. Bizimle konuşup sohbet ediyordu. İşte o kişi sendin  Aristo ve senin sayende  insanların özünün ‘iyi’ olduğunu ve insanların özlerini kaybedemeyeceklerini, yaptığımız her şeyin bir amacının olduğunu ve bunun ‘iyilikle’ ilgili olduğunu ve bunun bize mutluluk getirdiğini öğrendim.  (ŞAÖAL)

6-İşte böyleydi benim hikayem. Hepimiz birbirimize bağlıydık. ‘Biz’ yokken ‘ben ‘ olamazdı. Diğer insanlar mutsuzken biz ‘gerçekten’ mutlu olamazdık. Bu aşırılık ve eksiklilerde nereden geliyor? Bunun bir ortası olamaz mı? İnsanları mutsuz eden şeyde tam bu değil mi? Aşırılık ve eksiklik…  Hepimiz mutlu olmayı hak etmiyor muyuz? Tabii ki hak ediyoruz. Bunun içinde sosyal yaşamımızda, toplumsal düzende  orta yolu bulmalıyız. Altın Orta… Evet, evet işte isim bu olmalı. Altın orta…

7- Bu yüzden sen, sayın okuyucu! Kendi özünü bil ve mutlulukla yaşa! (CMFL)

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aristo ' nun gözünden kibritçi kız masalının çizimleri

Proje sonu görüş anketimiz