Aristo Kibritçi Kız Masalını Anlatırsa
Öğrencilerimiz yine ortak bir masal oluşturdular. Kendilerini gayretlerinden ötürü kutluyoruz.
KİBRİTÇİ KIZ
1-
Aristo: Selam
sana Kibritçi Kız! Mutlu olduğunu görüyorum nasıl olduğunu anlatır mısın?
Kibritçi Kız: Biraz bekler misin hartırlamaya çalışıyorum?
Aristo: Şimdi mutlu musun
Kibritçi Kız?
Kibritçi Kız: Evett, evett ahh …
Bekleee, şimdi hatırladım! Hazırsan senin sayende olan mutluluk
hikayeme başlayayayım ! (Özkan Halaç)
2-Ben, çok küçüktüm o zamanlar aklım başımda
değildi anlayacağın.
Hayatta kalmak için ne yapmalıyım diye
düşünmekle meşguldüm. Kış yaklaşıyordu, havalar iyiden iyiye soğumaya başlamıştı. Ben
de gün sonunda elim boş ‘Allah’ım ne
yapacağım ben ‘ diye düşünürken yolda kibrit satan bir çocuk gördüm. Ve koşarak
yanına gittim ve kibritleri yarım kuruşa alıp bir kuruşa satabileceğimi
öğrendim. O an hayatımın en mutlu anıydı çünkü yaşama umudumun külleri birden
yeniden alevlenmeye başladı. (CMFL)
3- O ateşi söndürmekte
yeniden yakmakta benim elimdeydi ve her zaman bir umut vardı unutmayın ki
rüzgar hiçbir zaman dinmeyecek ve o ateş hiçbir zaman sönmeyecek siz pes
etmediğiniz sürece! O gün aklımızı kullandığımız, durup çevremize baktığımız
zaman yaşamak için ihtiyacımız olan bilgiye her zaman ulaşabileceğimizi
öğrendim.
Ertesi gün kibritleri
satmaya başladım. İnsanlar beni gördükçe kibritlerimi satın almaya başladılar
hatta bana yemek alanlar bile oldu. Sonraki günler de birbirini böyle devam
etti. Sattığım kibritler en azından ekmek alıp karnımı doyurmama ve ertesi gün
çalışmama yetiyordu. Sonra bir gün yine kibritlerimi satarken bir adam yanıma
geldi. Orta yaşlı, iyi giyinimli, temiz yüzlü bir adamdı. İlk önce tüm
kibritlerimi satın aldı ve bana bu soğukta bu incecik kıyafetlerle burada
durmanın beni hasta yapabileceğini söyledi. Sonra adımı sorup evimin nerde
olduğunu, kendisinden korkmamın gerekmediğini çünkü bana maddi ve manevi açıdan
destek vereceğini söyledi ve devam etti. (ÇBAL)
4-Toplumdaki bazı devlet
kurumları tarafından yürütülen bir proje dolayısıyla dışarda kibrit, mendil
gibi ürünler satıp para kazanmaya çalışan on sekiz yaş altı çocukların her
türlü maddi ve manevi ihtiyacının
karşılanacağını ayrıca verilecek burslar sayesinde okula gönderilip iyi bir
eğitim alınmasını sağlayacaklarını belirtti. Bu gibi yerlerin açılmasının
toplumdaki düzeni koruyup herkesin eşit hak ve özgürlüklere sahip olmasına yardımcı olabileceğini; o dönemde toplumda ,
bazı insanların gereğinden fazla kazanıp bazılarının ise vasatın altındaki
yaşamlara sahip olmasını engelleyebilir düşüncesiyle açıldığını, devletin bu
gibi düzenlemelerle insanları daha refah bir yaşam düzeyine çıkartmayı
hedeflediğini belirtti. (TOKi)
5- Sonra yanımıza devlet
görevlisi bir kadın ve adam daha geldi ve bende onlara güvenerek yaşadığım yeri gösterdim. Kulübeyi gösterdikten sonra bana burada tek başıma
yaşayamayacağımı beni bu proje
dolayısıyla yapılan yurtlara gönderebileceğini orada her türlü ihtiyacımın
devlet desteği ile karşılanacağını söyleyip gitmek isteyip istemediğimi sordu.
Bende elimdeki her türlü imkanı değerlendirmem gerektiğini düşünüp onlarla
gelebileceğimi söyledim. Ertesi gün beni
oraya yerleştirdiler ve orada kalmaya başladım. Benim için yeni bir hayat
başlamış oldu. (Erciş SBL)
5-Ayrıca her hafta beni
ilk buraya getiren adam yurda geliyordu. Bizimle konuşup sohbet ediyordu. İşte o
kişi sendin Aristo ve senin sayende insanların özünün ‘iyi’ olduğunu ve insanların
özlerini kaybedemeyeceklerini, yaptığımız her şeyin bir amacının olduğunu ve
bunun ‘iyilikle’ ilgili olduğunu ve bunun bize mutluluk getirdiğini öğrendim. (ŞAÖAL)
6-İşte böyleydi benim
hikayem. Hepimiz birbirimize bağlıydık. ‘Biz’ yokken ‘ben ‘ olamazdı. Diğer
insanlar mutsuzken biz ‘gerçekten’ mutlu olamazdık. Bu aşırılık ve eksiklilerde
nereden geliyor? Bunun bir ortası olamaz mı? İnsanları mutsuz eden şeyde tam bu
değil mi? Aşırılık ve eksiklik… Hepimiz
mutlu olmayı hak etmiyor muyuz? Tabii ki hak ediyoruz. Bunun içinde sosyal
yaşamımızda, toplumsal düzende orta yolu
bulmalıyız. Altın Orta… Evet, evet işte isim bu olmalı. Altın orta…
7- Bu yüzden sen, sayın
okuyucu! Kendi özünü bil ve mutlulukla yaşa! (CMFL)

Yorumlar
Yorum Gönder